Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου 2025

Πανελλήνια Ημέρα Φιλάθλου

 Η 1η Φεβρουαρίου έχει οριστεί ως Πανελλήνια Ημέρα Φιλάθλου και τα σχολεία μπορούν να υλοποιήσουν δράσεις με στόχο τη σωστή συμπεριφορά των φιλάθλων και τη στηλίτευση της οπαδικής βίας .


Τίτλος Δράσης: "Μαθαίνοντας τον Φιλαθλητισμό μέσα από την Εμπειρία"

Χρονική Περίοδος: Δευτέρα, δύο (2) σχολικές ώρες

Συμμετέχοντες:

• Τάξεις: Όλες οι τάξεις του σχολείου (Α' έως ΣΤ')
• Εκπαιδευτικοί: Εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής και υπεύθυνοι δάσκαλοι των τμημάτων
 

Περιγραφή Δράσης:

Η δράση αποσκοπεί στην καλλιέργεια του φιλάθλου πνεύματος μέσω βιωματικής εμπειρίας, επιλέγοντας να μην ξεκινήσει από τις συμβατικές ηθικές νουθεσίες, αλλά από μια ελεγχόμενη πρόκληση αντιαθλητικής συμπεριφοράς, ώστε να παρατηρηθούν και να διορθωθούν στην πράξη.

1. Κύριο Στάδιο – Αγώνας Ποδοσφαίρου:
Διοργάνωση αγώνα ποδοσφαίρου μεταξύ δύο φανταστικών ομάδων: των Πορτοκαλιακών (πορτοκαλί φανέλες) και των Λεμονιακών (κίτρινες φανέλες). Οι ομάδες θα αγωνιστούν σύμφωνα με τους κανονισμούς του αθλήματος, υπό την καθοδήγηση της εκπαιδευτικούΦυσικής Αγωγής.
Διαιτητής: Ένας μαθητής, που θα υποδύεται τον "τυφλό" διαιτητή (φορά μαύρα γυαλιά και κρατά μπαστούνι), θα παίρνει εσκεμμένα λανθασμένες αποφάσεις: ακύρωση κανονικών γκολ ως οφσάιντ, αδικαιολόγητες κόκκινες και κίτρινες κάρτες, σφυρίγματα σε κανονικές φάσεις κ.ά.
2. Αντίδραση Κοινού και Ομάδα Ελέγχου:
Οι υπόλοιπες τάξεις θα λειτουργούν ως φίλαθλοι. Μία εξ αυτών, ως "ομάδα ελέγχου", θα είναι ενήμερη για το σενάριο και θα ενθαρρύνει με επευφημίες τις άδικες αποφάσεις του διαιτητή, προκαλώντας αντιδράσεις από τους ανυποψίαστους μαθητές. Στόχος είναι να παρατηρηθούν φυσικές εκδηλώσεις αντιαθλητικής συμπεριφοράς από το κοινό.
3. Κριτική Επιτροπή:
Μαθητές άλλης τάξης, σε ρόλο επιτροπής, θα καταγράφουν τις αντιδράσεις και τις αντιαθλητικές συμπεριφορές που θα προκύψουν.
4. Διαλείμματα με Συμβολικές Δραστηριότητες:
Στο ημίχρονο, οι μικρότερες τάξεις θα συμμετάσχουν σε διασκεδαστικές κουταλοδρομίες, χρησιμοποιώντας ένα πορτοκάλι και ένα λεμόνι, ως συμβολικές "μασκότ" των δύο ομάδων, αντί για παραδοσιακούς cheerleaders.
5. Συζήτηση και Ανατροφοδότηση:
Στο τέλος του αγώνα, θα πραγματοποιηθεί ανοιχτή συζήτηση με τη συμμετοχή όλων των τάξεων. Η κριτική επιτροπή θα παρουσιάσει τις παρατηρήσεις της και θα ακολουθήσει διάλογος για την κατανόηση και την αναγνώριση των αντιαθλητικών συμπεριφορών. Οι μαθητές θα ενθαρρυνθούν να εκφράσουν τα συναισθήματά τους και να προβληματιστούν για τη σημασία της ευγενούς άμιλλας.

Στόχοι της Δράσης:

• Κατανόηση της σημασίας της αθλητικής συμπεριφοράς μέσω βιωματικής εμπειρίας.
• Ανάδειξη του ρόλου του φιλάθλου ως θετικού υποστηρικτή του αθλητισμού.
• Ενίσχυση της ενσυναίσθησης, της αυτογνωσίας και του σεβασμού στον αθλητισμό.

Η δράση αυτή επιδιώκει να μεταδώσει το μήνυμα ότι ο καλός φίλαθλος δεν είναι απλώς αυτός που ακολουθεί κανόνες, αλλά αυτός που αναγνωρίζει και διορθώνει τις ανάρμοστες συμπεριφορές, ακόμα και μέσα από την ίδια του την εμπειρία.


Ακολουθούν φωτογραφίες από τη σημερινή μας 


δράση 


























 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου